http://www.netspiren.dk
eller

helseforum

Kig ind på vores helseforum


Nyhedsbrev

Tilmeld dig og få info om nye produkter, tilbud, og meget mere. Læs mere


 

Fingrene væk fra microbølgeovnen
For første gang er det blevet påvist, at optagelsen af føde, der er tilberedt i mikrobølgeovn, bevirker forandringer i blodet umiddelbart efter indtagelsen. Denne offentliggørelse kommer fra et svejtsisk universitet i Lausanne og et miljøbiologisk institut i Wattenwill. Dette er bekræftelsen på, at de advarsler, Kræftens Forebyggelse hidtil er kommet med, virkelig skal tages alvorligt. Man må spørge sig selv om, hvor længe det endnu vil kunne tillades at sælge mikrobølgeovne - ustraffet!

Efter offentliggørelsen af ovennævnte forskeres studiemateriale kan ingen længere påstå, at man ikke vidste noget om det!

I mere end et par årtier har mikrobølgeovnene fundet stadig større anvendelse, først inden for restaurationsbranchen, og efterhånden også i de private husholdninger. »Dillen« bredte sig fra USA, og nu er den for alvor ved at slå igennem i Europa. Apparaterne bliver åbenbart mere og mere populære. Det skyldes foruden de intense reklamekampagner velsagtens, at den tid, der ellers skulle gå med tilberedning af måltider, kan forkortes og forenkles ganske betydeligt.

»Bekvemmelighed« og »mindre strømforbrug« bruges i stor udstrækning som salgsargumenter, og der er udkommet en hel del kogebøger, der sælges i forbindelse med forhandlingen af mikrobølgeovne.

Mikobølgeovne er en følge af den tekniske anvendelse af mikrobølger under 2. verdenskrig og går tilbage til et Patent Spencer, 1945. Man blev meget tidligt klar over mikrobølgernes skadelige virkning - især på det biologiske system (Poul Brudeur Mikrowellen, die verheimlichte Gefahr, Udo Primer-Verlag in der Buchverlag GmbH Wiesbaden und Berlin 1987). Det er derfor, man inden for dette område rent faktisk har fastsat grænseværdier for at imødegå, at der »slipper stråling ud«.

Kvaliteten af den føde, der tilberedes i mikrobølgeovnene tvivler man fra officiel side slet ikke på! Man regner vel blot med, at denne føde er lige så god som føde tilberedt på almindelig vis.

Der findes imidlertid ikke nogen videnskabelig målforskning, der virkelig har undersøgt, hvilken indflydelse en sådan tilberedt føde har på menneskets sundhedstilstand, skønt der dog findes en overordentlig omfangsrig videnskabelig litteratur om den skade, levende systemer er udsat for, når føden er mikrobølgebestrålet.

FORSØG MED MIKROBØLGEMAD
Otte testpersoner stillede sig til rådighed for et forsøg. De forpligtede sig til at følge et ganske bestemt mønster hele perioden igennem. Med 2-5 dages mellemrum fik de hver forskellige næringsmidler på fastende hjerte.

Det drejede sig om:

1) rå mælk fra en »biologisk« bondegård.
2) den samme slags mælk efter et opkog på gammeldags maner
3) pasteuriseret mælk fra mejeriet Inter Milch i Bern
4) rå mælk efter et opkog i mikrobølgeovn
5) rå grøntsager, biologisk dyrket
6) samme slags grøntsager kogt på gammeldags maner
7) samme slags grøntsager dybfrosne og optøet i mikrobølgeovn
8) samme slags grøntsager kogt i mikrobølgeovn.

Umiddelbart før og i bestemte intervaller efter blev der taget blodprøver på testpersonerne.

RESULTAT
Den føde (mælk, grøntsager), der havde været varmet, optøet eller kogt i mikrobølgeovn forårsagede tydelige, negative forandringer i testpersonernes blod som fx. nedgang i alle hæmoglobinværdierne - især var det voldsomt ved HDL og LDL, der har betydning m.h.t. kolesterolforbrændingen og - transporten. Ved lymfocytterne var der i særdeleshed ved de i mikrobølgeovn tilberedte grøntsager - en kortvarig stærkere nedgang at konstatere end ved de andre varianter.

Ved hjælp af lysevnen hos luminiserende bakterier kunne man konstatere en meget tydelig sammenhæng mellem optagelsen af teknisk mikrobølgeenergi fra de bestrålede fødeemner og den lysstyrke, der umiddelbart efter kunne måles i testpersonernes blodserum.

Heraf ses, at der faktisk foregår en induktiv overføring af teknisk energi til mennesket via føden, en proces, der er fastlagt efter fysiske love, og som også bekræftes i en del udtalelser i litteraturen (A. Pitz: Zellpfysiologie des Krebses 1975, og G. Helmach Die heftige Technik zerstört sich selbst. 1989).

Den målte virkning fra mikrobølgerne på mennesket via føden viser (i modsætning til ikke-bestrålet føde) sådanne forandringer i blodet, at det ligner de patogene processer, som også forefindes ved udløsningen af en kræftproces!

SAMMENFATNING AF MATERIALET
Man har siden mikrobølgeovnens opdukken under 2. verdenskrig vidst, at den var skadelig, og derfor har man også opstillet toleranceværdier. Disse varierer dog fra land til land og bliver også håndhævet forskelligt. Mikrobølgeovnen har sin virkning på mennesket indirekte via den bestrålede føde. Derfor vores råd endnu engang:

Brug ikke mikrobølgeovnen til den daglige madlavning!!!

Health News 2002

Kilde:
Helsenyt.com

Se vores store udvalg af sunde økologiske fødevarer Tilbage til alle artiklerne om sundhed

indkøbskurv

Sidst tilføjede vare:
Dankort Visa JCB CARDS MasterCard Maestro

vi anbefaler

Kåret til Lavera naturlig selvbrunerNaturli er Danmarks mest aktuelle magasin om sundhed, helse og vejen til en bedre livsførelse.AnneMarie Börlind LL Regneneration Anti- rynke serie til moden hud over 30 år:


Adresse

Netspiren.dk
Købmagergade 26C, 3.
1150 København K
CVR : 26729106



Kundeservice
Christian Trovatten
christian@netspiren.dk
tlf +45 41103518

Vejledning
Susy Grundahl
susy@netspiren.dk
tlf +45 22214199

Informationer
Porto
Betaling
Sikkerhed
Returnering

Vi er E-Mærket
For din sikkerhed



Køb helsekost produkter i vores online webshop.
Vi forhandler billig helsekost til lavpris med gode tilbud. Når du klikker dig ind på de enkelte produkter kan du se pris,
information og hvad produkterne indeholder. Hvis der er helseprodukter vi ikke har, så kontakt kundeservice på telefon - 41103518
eller
info@netspiren.dk - det kan være vi kan skaffe det.

Venlig hilsen - Netspiren :-)