logo

Indkøbskurv

indkøbskurven er tom
gå til kurven

Search

Tilmeld dig vores KlubSpiren og få alle fordelen allerede i dag!Tilmeld dig - klik her
Allerede kunde - login her

    Handelsvilkår

    Generelle oplysninger

    Netspiren v/Firtal Web
    CVR-nummer - 30238761
    Møgelhøj 8
    8520 Lystrup 

    Etableret - 01.07.2002
    Email - cecilie@netspiren.dk
    Telefon - 4290 5999

    Betaling
    Du kan benytte følgende betalingskort på Netspiren:
    Dankort, VisaDankort, MasterCard, Maestro, Visa, Electron eller JCB. 
    Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

    Der ingen gebyrer forbundet med handlen, når du bruger Danske udstedte betalingskort.
    For kunder som bruger internationale betalingskort bliver der tillagt et gebyr på 5,75% af købsprisen. Dette er et tvunget gebyr som ikke tilfalder Netspiren.dk. Det er ikke muligt at betale med bankoverførsel, pr.efterkrav (girokort) eller checks.

    Levering
    Vi sender kun varer til adresser i Danmark, til følgende portopriser. Vi leverer alle pakker med Post Nord.
     
    Gratis levering ved køb over 499 kr.
    For ordrer under 499 kr. gælder følgende priser:
    - Levering til privatadresse - 59 kr.
    - Levering til pakkeboks - 49 kr.
    - Levering til erhvervsadresse - 39 kr. 

    Leveringstid
    Bestiller du en vare, som vi har på lager, bliver den sendt samme dag, som du afgiver ordren. Leveringstiden er på mellem 1 og 4 hverdage. Hvis du i den samme ordre bestiller flere produkter, hvoraf nogle er på lager og andre ikke er, bliver din pakke først sendt, når alle varerne kan sendes samlet.

    Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
    Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
    a) har modtaget din vare
    b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
    c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
    Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til cecilie@netspiren.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 


    Fortrydelse af en del af købet
    (Hvis I vil give jeres kunder mulighed for at fortryde en del af købet, kan I indsætte
    nedenstående sætning, og derefter vælge en af de to måder nedenfor.)
    Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur,
    selvom de er købt i én ordre.

    (Mulighed 1: Hvis I ønsker at kunden ikke kan få fragtomkostningerne tilbage, kan I indsætte
    denne tekst:)
    Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

    (Mulighed 2: Hvis I i stedet ønsker at kunden får en forholdsmæssig del af
    fragtomkostningerne tilbage, kan I indsætte denne tekst:)
    Bemærk, at du kun kan få en forholdsmæssig del af fragtomkostningerne tilbage, svarende
    til fordelingen mellem det antal varer du sender tilbage, og det antal du beholder.


    Returnering
    Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 150 DKK. 

    Ingen fortrydelsesret
    Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
    Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

    Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager
    ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

    Varens stand, når du sender den retur
    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet
    Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

    Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
    Netspiren - Lageret
    Rønsdam 1
    6400 Sønderborg

    Husk - at skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen

    Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

    Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
    Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på Netspiren.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

    Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
    Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

    Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
    Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

    Varen sendes til:
    Netspiren - Lageret 
    Rønsdam 1 
    6400 Sønderborg

    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


    Håndtering af personoplysninger
    For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
    Navn
    Adresse
    Telefonnummer
    E-mail adresse

    Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Firtal Web A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dataansvarlig er Firtal Web A/S.

    Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Ejer Susy Grundahl Direktøren  har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Netspiren.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

    Som registreret hos Netspiren.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Netspiren.dk via e-mail cecilie@netspiren.dk.

    Klageadgang
    Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for
    relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du
    sende en klage til:

    Center for Klageløsning
    Nævnenes Hus
    Toldboden 2
    8800 Viborg
    www.forbrug.dk

    (eller indsæt url for det/de nævn, der er relevante for de varer eller ydelser, I sælger i
    webshoppen.)

    Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online
    klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

    Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.10.2017

    Standardfortrydelsesformular
    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
    Til:

    Enwebshop.dk
    Adresse
    Postnr. og by
    Fax: xxxx xxxx
    E-mail: xxx@xxx.dk
    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale
    om følgende varer/tjenesteydelser:
    __________________________________________________________________________________
    Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
    Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
    Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
    (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

     

    Vi er E-Mærket

    For din sikkerhed


    Kreditkort